Ana Muslimah


MASA ITU EMAS


Untukmu Adam

♥♥♥♥
Adam,
Maafkan aku jika coretan ini memanaskan hatimu.
Sesungguhnya aku adalah Hawa,
temanmu yang kau pinta semasa kesunyian di syurga dahulu.
Aku asalnya dari tulang rusukmu yang bengkok.
Jadi tidak hairanlah jika perjalanan hidupku,
sentiasa inginkan bimbingan darimu,
sentiasa mau terpesong dari landasan,
kerana aku buruan syaitan.
♥♥♥♥
♥♥♥♥
Ya Allah..
Seandainya telah Engkau catatkan dia milikku,tercipta untukku..
Satukanlah hatinya dengan hatiku..
Titipkanlah kebahagiaan antara kami agar kemesraan itu abadi..

Dan Ya Allah, Ya Tuhanku..
Yang Maha Mengasihani..
Seiringkanlah kami melayari hidup ini ketepian yang sejahtera dan abadi..

Tetapi Ya Allah..
Seandainya telah Engkau takdirkan dia bukan untukku..
Bawalah dia jauh dari pandanganku.
Luputkan dia dari ingatanku..
Hilangkan dia dari pandanganku..
Dan peliharalah aku dari kekecewaan..

Serta Ya Allah..
Tuhanku Yang Maha Mengerti..
Berikanlah aku kekuatan..
Melontar bayangannya jauh ke dada langit, hilang bersama senja yang meraih..
Agar bisa aku bahagia..
Walaupun tanpa bersama dengannya..

Ya Allah..
Gantikanlah yang telah hilang..
Tumbuhkanlah yang telah patah..
Waulaupun tidak sama dengan dirinya,
aku memohon agar ia lebih baik darinya.

Ya Alah Ya Tuhanku..
Pasrahkanlah aku dengan takdirmu..
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan, adalah yang terbaik untukku..
Kerana Engkau Maha Mengetahui segala yang terbaik buat hamba-Mu ini..

Ya Allah..
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku didunia dan diakhirat..
Dengarlah rintihan dari hamba-Mu yang daif ini..
Jaganlah Engkau biarkan aku sendiri didunia ini mahupun diakhirat kelak..
Janganlah Engkau menjuruskan aku kelembah kemaksiatan dan kemungkaran..
Maka,
Kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman dan bertaqwa kepada-Mu,
Supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup kejalan yang Engkau redhai..
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh dan solehah..

Amin Ya Rabbal Alamin...

Followers

Adam

Thursday 19 April 2012


أعوذ بالله من الشيطان الرجيم
 بسم الله الرحمن الرحيم




Jika Kau Mencintaiku

Gambar Hiasan

Adam..


Jika kau mencintaiku kerana kecantikanku menyejukkan setiap kali kau memandangnya,

kemudian aku bertanya saat kecantikan itu memudar ditempuh usia,

seberapa pudarkah kelak cintamu padaku ?

Jika kau mencintaiku kerana sifatku yang ceria menjadi semangat didalam hatimu,

kemudian aku bertanya bila keceriaan itu kelam dirundung duka, 

seberapa muram cintamu kan ada?

Jika kau mencintaiku kerana ramah hatiku memberi kehangatan dalam setiap sapaanmu, 

kemudian aku bertanya kiranya keramahan itu tertutup kabut prasangka,

seberapa mampu cintamu memendam wasangka? 


Jika kau mencintaiku kerana cerdasnya diriku membuatmu yakin pada keputusanmu, 

kemudian aku bertanya ketika kecerdasan itu berangsur hilang menua, 

seberapa bijak cintamu tuk tetap mengharapkanku? 


Jika kau mencintaiku kerana kemandirian yang kumiliki menyematkan rasa bangga, 

kemudian aku bertanya bila aku pula memerlukan pertolongan,

seberapa kerap pertolonganmu dihulurkan padaku? 

Jika kau mencintaiku kerana rasa manjaku dengan ibu bapaku,

kemudian aku bertanya kiranya manjaku tiba-tiba menyeruak,

seberapa hebat cintamu tuk tetap bersamaku? 


Jika kau mencintaiku kerana sikap tegarku menambat rasa kagum pada kukuhnya pertahananmu 

kemudian aku bertanya andai ketegaran itu rapuh diterpa badai,

seberapa kuat cintamu bertahan untukku?


Jika kau mencintaiku karena pengertian yang kuberikan menumbuhkan ketenangan padamu,

kemudian aku bertanya kelak pengertian itu tertelan oleh ego sesaat, 

seberapa kau mampu mengerti cinta ini?


Jika kau mencintaiku kerana kesabaranku menambahkan rasa cinta dalam mengenaliku, 

kemudian aku bertanya andai kesabaran itu mencapai batas membendung kesalahanku, 

seberapa besar cintamu mampu memaafkan aku? 


Jika kau mencintaiku kerana keteguhan imanku bagai sinar yang benderang mengantarkan cahaya, 

kemudian aku bertanya kala iman itu jatuh menurun, 

seberapa berkurang akhirnya cintamu padaku?


Jika kau mencintaiku kerana kau memilih aku sebagai cinta yang akan kau pegang sepanjang hayat, 

kemudian aku bertanya andai hati ini tergoncang, 

seberapa mantap cintamu ini tuk tetap setia? 


Andai sejuta alasan tak cukup untuk membuat cinta ini tetap bersama diriku 

maka biar kupinta satu alasan tuk menjaga cinta ini. 

Aku ingin kau mencintai kerana ALLAH, kerana Dia kan selalu ada tuk menjaganya,

maka dengan itu, cintaku kan tetap utuh dan setia hingga kelak, 

ku tak mampu lagi mencintaimu kerana cintaku berpulang pada-Nya.

Untuk engkau yang aku harap menjadi qawwamku, 

kata yang ingin kuucap, kupegang dan kupertahankan,

setelah walimatul ursy’ Aku ingin kau mencintaiku kerana ALLAH, 

dengan segala kekurangan dan kelemahanku.
dan menerima seadanya aku.




☜❤☞ •sEbaGai ManUsiA sAyA sAyAnG aNdA• ☜❤☞

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright by © 2010 Nurain An-Nashwa
Design by ♫ Princess Nabilah Blogspot ♫ You want to get one design too? Let's go my website Facebook Princess Nabilah